Kontakta oss

Besöksadress

Skälbyvägen 7A
155 80 Nykvarn

Telefon 08-555 010 00

Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13

 

Tillgänglighet för nykvarn.se

Nykvarn kommun står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Här beskriver vi hur nykvarn.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet nedan om innehåll som inte är tillgängligt för mer information.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du behöver innehåll från nykvarn.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss via formuläret längst ner på sidan.

Svarstiden är normalt två arbetsdagar.

Du kan också kontakta oss på följande sätt:

Skicka e-post till webbredaktion@nykvarn.se eller ring 08-555 010 00.

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss via formuläret på den här sidan så att vi får veta att problemet finns.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltninglänk till annan webbplats och påtala det.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

  1. Klickytan på länkar i toppen på sidan, sidfoten och "Kontakta oss" är för liten.
  2. Vissa PDF-filer är inte tillgängliga.

Vår ambition är att ha åtgärdat alla kända tillgänglighetsproblem senast under 2023.

Oskäligt betungande anpassning

Nykvarn kommun åberopar undantag för oskäligt betungande anpassning enligt 12 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service för nedanstående innehåll.

Dokument i pdf-format.
Uppgiften är komplex då det är många olika författare av de äldre pdf-filerna och det är en alltför stor och kostnadskrävande uppgift att lösa. Vi anser dock att filerna fyller en funktion då de kompletterar övrig information på webbplatsen och vi arbetar för att göra tillgängliga pdf-filer framöver.

Exempel på pdf-filer som inte är tillgänglighetsanpassade:

  • Protokoll från beslutande politiker som är upprättade sedan tidigare och bör finnas kvar på hemsidan med hänsyn till förvaltningslagen.
  • Olika plandokument och strategiska program med informationstunga bilder och kartor.
  • Blanketter från olika verksamheter. I väntan på att e-tjänsterna på hemsidan utvecklas kommer de mest använda blanketterna att tillgänglighetsanpassas.

Hur vi testat webbplatsen

Vi har gjort en självskattning av nykvarn.se tillsammans med en expert från Consid AB.

Senaste bedömningen gjordes den 24 juni 2020.

Granskningsmetod: Webbtest på webbriktlinjer.se

Webbplatsen publicerades 2014.

Kontaktformulär





Länk till den sida där problemet uppstår

Beskriv det hinder du har stött på

Här kan du bifoga en skärmbild som markerar var problemet uppstår.
Dela sidan
 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.