Besöksadress
Skälbyvägen 7A
155 80 Nykvarn
E-post servicecenter@nykvarn.se
Telefon 08-555 010 00
Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13
Nykvarns kommun ger stöd och bidrag till föreningslivet i Nykvarn. Bidragen ska ge ett visst ekonomiskt stöd till föreningarnas olika aktiviteter.
En av förutsättningarna för att förening ska kunna söka bidrag är att föreningen finns med i föreningsregistret. Bidragsreglerna hittar du under "Länkar" till höger
När föreningen har fått beslut om att de är bidragsberättigade skickas e-post med en personliga inloggningsuppgifter till ordförande i föreningen som används vid bidragsansökningar via e-tjänsten.
Föreningsbidrag för kommande år söks normalt i november, dock kan särskilt bidrag sökas hela året.
För ansökan om medlemsaktivitetsbidrag gäller särskilda ansökningsdatum, för perioden 1/1-30/6 ska ansökan vara inlämnad senast den 25 augusti och för perioden 1/7-31/12 senast den 25 februari.
Ansökan om föreningsbidrag lämnas via webben via vår e-tjänst "Ansökan om föreningsbidrag". Alla bidrag kan sökas via denna tjänst och bilagorna skickas in digitalt.
När du skickat in ansökan via webben kan du följa statusen på din ansökan. Du ser om den är mottagen och vart i processen den har kommit. Bilagorna som du har skickat in kan du ta fram och läsa.
På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.