Författarsamtal: Kriget om Södertälje

Välkommen till ett författarsamtal mellan Torbjörn Granström och Nykvarns kommuns säkerhetschef.

Torbjörn Granström är kriminalreporter på Länstidningen Södertälje och har bevakat grov organiserad brottslighet i staden sedan 2009. ”Kriget om Södertälje” är Torbjörns debutbok.

Boken är en rafflande berättelse om Södertäljes undre värld. Det är en berättelse om myndigheternas kamp mot den organiserade brottsligheten. I boken får vi bland annat läsa om försöken att stoppa utpressningar, mord och rekryteringar till de kriminella nätverken. I flera avsnitt i boken dyker även Nykvarn upp.

Hör Torbjörn berätta om hur det har varit att bevaka den mörka händelseutvecklingen och ställ dina frågor.

Evenemanget är kostnadsfritt. Anmäl dig i formuläret nedan.

Efter författarbesöket har du möjlighet att ställa frågor om trygghet eller uttrycka dig om tryggheten i Nykvarn. Förtroendevalda i Nykvarn kommer att finnas på plats.

Senast uppdaterad 2024-04-23 04:10

Nykvarns bibliotek, plan 2