Servicemeddelande 27 april 2022 09:15
Status: Åtgärdad

Störningar i nätet

Just nu får kommunen in en del samtal från personer som undrar varför nätet inte fungerar som det ska.

Uppdatering kl. 13:20: Störningarna i nätet rör endast Telias kunder.

Uppdatering kl. 9:55: Felet beror på att en kabel har grävts av eftersom den inte varit tillräckligt markerad. Felet är anmält till ledningsägaren. Vi återkommer med mer information om vilka nät som påverkas.

Ursprunglig text:
Upplever du problem med internet, tv eller telefoni uppmanas du i första hand att kontakta din valda leverantör. Det kan vara bra att göra en egen felsökning innan du hör av dig till din leverantör. Så här gör du:

1. Kontrollera att kablarna är hela och sitter ordentligt i all utrustning

2. Starta om all din utrustning – kundnod, router, dator och andra boxar för att se om en omstart hjälper.

3. Om du kan – testa att tillfälligt koppla in en dator direkt i kundnod för att försäkra dig om att det inte är fel på din router. För att surfa säkert behöver du ha en router, därför ska du enbart koppla bort den tillfälligt vid felsökning.

Hjälper inte det här så behöver du göra en felanmälan till din tjänsteleverantör.

Senast uppdaterad: 18 maj 2022 08:54

Dela sidan

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.