Kontakta oss

Besöksadress

Centrumvägen 26
155 30 Nykvarn

Kontaktpersoner

Jenny Lindin

Telefon 08 - 555 010 24

Mia Tuhkasaari

Telefon 08 - 555 010 25

För dig som kommunanställd

Du som är anställd i Nykvarns kommun rapporterar arbetstider och liknande i systemet Heroma. Om du är timanställd ska vissa saker redovisas på blankett.

I personal- och lönesystemet Heroma - Självservice kan du som anställd se dina anställningsuppgifter, lönespecifikationer, arbetstider och liknande.

Mer information om systemet hittar du på sidan om Heromaöppnas i nytt fönster (se menyn till vänster).

Anmäl ditt kontonummer

Om du är nyanställd eller återanställd löntagare behöver du anmäla ditt konto till Swedbank för att få in lönen på ditt bankkonto. Detta gör du via länken under Relaterad information.

Om du inte anmäler ditt konto får du istället ett utbetalningskort att lösa in på banken.

Vill du ändra ditt lönekonto gör du det också via länken under Relaterad information.

Löneutbetalning

Lönen utbetalas den 25 varje månad. Om löneutbetalningsdagen infaller på en helgdag betalas lönen ut närmaste vardag före helgdagen. Decemberlönen betalas ut närmaste vardag före julafton.

Om du har en e-brevlåda, till exempel Kivra, kan du få din lönespecifikation skickad dit.

Sjukfrånvaro, VAB och km-ersättning för dig som är timavlönad

Du som är timavlönad ska registrera frånvaro och kilometerersättning via blankett. Blanketten fyller du i tillsammans med din chef på arbetsplatsen. Chefen skickar sedan blanketten vidare till löneavdelningen.

Dela sidan
 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.