Kontakta oss

Besöksadress

Skälbyvägen 7A
155 80 Nykvarn

Telefon 08-555 010 00

Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13

 

Synpunkter, felanmälan och dialog

Behöver du felanmäla något? Eller har du synpunkter och förslag på kommunens verksamhet? Här hittar du kontaktvägarna.

Om du har allmänna frågor om kommunen eller behöver veta vem du ska vända dig till i ett visst ärende kan du få hjälp av kommunvägledarna på Servicecenter.

Tel. 08-555 010 00
servicecenter@nykvarn.se

Akuta fel

Akuta fel är sådana som kan medföra fara för människors och djurs liv och hälsa eller som kan medföra allvarlig skada på egendom eller anläggning, till exempel trasiga brunnslock, träd eller andra hinder på vägen eller vattenläcka på det kommunala ledningsnätet.

Akuta fel under kontorstid: Servicecenter, tel. 08-555 010 00
Akuta fel kvällar och helger: Södertörns brandförsvarsförbund 08-721 23 13

Fel som inte är akuta

Via vårt felanmälnngsformulär kan du anmäla fel som inte är akuta. Det gäller fel på gator, gatubelysning, parker, idrottsanläggningar, grönområden och vatten/avlopp. Fel på gatubelysningen som inte är akuta åtgärdas normalt sett i samband med den översyn som görs varje månad.

Till formuläret för felanmälan gator, belysning mm.

Felanmälan för kommunanställda

Om du arbetar inom en av kommunens verksamheter och vill anmäla brister och fel på lokalerna där du arbetar ska du göra det på kommunens intranät, Insidan. Inloggning krävs.

Om du har synpunkter eller klagomål på något inom kommunens vård och omsorg kan du framföra dem via vårt webbformulär. Du kan göra en anonym anmälan, men eftersom vi i så fall inte kan nå dig så får du inte reda på hur vi arbetar vidare med din synpunkt.

Lämna synpunkter och klagomål inom vård och omsorg.

Om du har synpunkter eller klagomål på förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet eller grundskolan finns det olika sätt att framföra det.

Här hittar du mer information om synpunkter och klagomål inom utbildningsområdet.

Om du hittar skräp på platser där det inte ska vara går det bra att meddela miljöenheten via vårt webbformulär:

Till anmälan om nedskräpning.

Har du synpunkter på kommunens service och tjänster? Då vill vi gärna ha reda på det. Dina tankar, idéer, beröm och klagomål ger oss en chans att utveckla vår verksamhet.

Tänk på att det du skriver blir en allmän handling. Den som begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har i de flesta fall rätt att få det. Skicka därför inte konfidentiella eller känsliga uppgifter via formuläret. Ring hellre Servicecenter.

Till formuläret för synpunkter.

Om du bor i Nykvarn och har en idé som du vill försöka få genomförd kan du lämna in ett medborgarförslag till kommunfullmäktige. Förslaget kan gälla allt som rör kommunens verksamhet och som kommunen är ansvarig för.

Till webbsidan om medborgarförslag.

Det finns två enkla sätt att få kontakt med kommunens politiker:

  • Kontakta direkt - du hittar kontaktuppgifter under rubriken Hitta din politiker här på hemsidan.
  • Möte vid fullmäktige - i anslutning till kommunfullmäktiges sammanträden ordnas politikercafé kl. 19.00 där du som kommuninvånare kan diskutera aktuella frågor med politikerna.
Dela sidan
 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.