Besöksadress
Skälbyvägen 7A
155 80 Nykvarn
E-post servicecenter@nykvarn.se
Telefon 08-555 010 00
Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13
Det går alltid att ringa 112 i en nödsituation, var man än befinner sig i landet. Numret går till SOS-Alarm i den region samtalet kommer ifrån.
När du ringer 112 från Nykvarns kommun kommer du till länets SOS-central. Samtal som berör räddningstjänsten i södra Stockholms län kopplas vidare till räddningscentral Södertörn som sköter all utlarmning av räddningstjänsten. Ambulanssjukvården larmas direkt via SOS-centralen.
Ring aldrig 112 för att informera dig själv om en händelse. SOS-centralen är ingen upplysningstjänst. Blockeras deras linjer riskeras andras liv och hälsa.
Larmoperatören som tar emot telefonsamtalet kan även koppla dig till:
Samtidigt som larmoperatören systematiskt frågar dig går larmet vidare och de första insatserna skickas i väg. Svara så lugnt och samlat du kan på frågorna. På så sätt blir utryckningen så effektiv som möjligt.
Är du döv eller hörselskadad finns viktig information om texttelefon. Läs även broschyren "Om det händer" som innehåller krishantering för teckenspråkiga döva.
Vid larmning från mobiltelefon slår du 112 utan riktnummer. Samma sak gäller från Nykvarns kommuns tjänstetelefoner. Det går alltså att slå 112 utan något prefix eller kopplingston för att komma ut på linjen utanför växeln.
På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.