Besöksadress
Centrumvägen 26
155 80 Nykvarn
E-post kundcenter@nykvarn.se
Telefon 08-555 010 00
Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13
När växeln är stängd men kommunkontoret öppet så kan du nå kundcenter på
Telefon 08-555 014 90
Kommunen arbetar dagligen med olika typer av medborgares personuppgifter.
När du som medborgare skickar e-post till kommunen, använder en e-tjänst (ansökningar), beställer informationsmaterial, lämnar en synpunkt eller ställer en fråga via vårt e-postformulär behandlas dina personuppgifter.
Vid sådan behandling lagras medborgarens personuppgifter för att Nykvarns kommun ska kunna handlägga ärendet eller nå individen i fråga när svar ges.
Att hantera och registrera personuppgifter är tillåtet, så länge det finns en laglig grund samt ett förutbestämt ändamål med behandlingen.
Det är bara tillåtet att behandla personuppgifter om kommunen har en laglig grund och ett skäl för varför behandlingen behövs. De lagliga grunder som kommunen kan ha är myndighetsutövning, allmänt intresse och rättslig förpliktelse. Alltså när personuppgifter behövs för kommunens verksamhet ska fungera.
Den enskilde kan också lämna samtycke till behandling – och alltså själv välja att tillåta (eller neka) kommunen att använda personuppgifter i andra fall, t.ex. vid publicering av foto på webben.
Med behandling menas allt som sker med personuppgifterna, vare sig det sker automatisk eller manuellt. Alltså att spara, skicka vidare, bearbeta och ta bort en personuppgift är exempel på behandlingar.
På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.