Kontakta oss

Besöksadress

Skälbyvägen 7A
155 80 Nykvarn

Telefon 08-555 010 00

Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13

 

Så här gör du för att begära ett registerutdrag

Enligt dataskyddsförordningen har du rätt att få information om när dina personuppgifter behandlas. Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för den personuppgiftsbehandling som sker inom respektive nämnds område.

Använd gärna kommunens blankett "Begäran om registerutdrag” när du ska begära ett utdrag. Tänk på att blanketten inte gäller för begäran om allmän handlingöppnas i nytt fönster.

Lämna in blanketten i Kundcenter, skicka den via e-post till kundcenter@nykvarn.se eller med brev till:

Nykvarns kommun

155 80 Nykvarn

När begäran avser dig själv

Du har rätt att begära registerutdrag om dig själv. På blanketten väljer du inom vilka områden du vill få information.

När du är vårdnadshavare eller ställföreträdare

Du kan begära registerutdrag för de barn som du är vårdnadshavare för, personer som du har ställföreträdarskap för (god man, förvaltare eller förmyndare) och för personer du företräder med fullmakt. Du ska tillsammans med begäran bifoga en intygad kopia av din legitimation alternativt besöka kommunens kundcenter och där lämna in din begäran och legitimera dig.

Om registerutdrag avser omyndigt barn ska båda vårdnadshavarna skriva under blanketten. Bifoga ett nyuttaget intyg om vårdnadshavarskap från Skatteverket.

Om du är ställföreträdare eller har en fullmakt ska du bifoga ett intyg på ditt förordnande och en vidimerad kopia av din legitimation alternativ besöka kommunens kundcenter och där lämna in din begäran och legitimera dig.

Du kan endast företräda din huvudman i detta om du har "att bevaka rätt" i uppdraget.

Vilka uppgifter behöver jag lämna på blanketten?

De uppgifter som vi hanterar är namn, personnummer och kontaktuppgifter. Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna leta reda på information om dig eller dina barn/huvudman i våra register.

Uppgifterna behövs även för att kunna återkoppla till dig.

Handläggningstid och utlämnande av uppgifter

Utlämnande av registerutdrag ska ske inom 30 dagar från det att vi har mottagit din begäran. Vi återkommer till dig med ett registerutdrag alternativt med ett svar om att vi inte har någon information om dig i våra register.

Ange på blanketten om du vill

  • hämta registerutdraget personligen i Kundcenter. Du ska vid uthämtandet legitimera dig, eller
  • få det skickat i rekommenderat brev till din folkbokföringsadress.
Dela sidan
 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.