Kontakta oss

Besöksadress

Skälbyvägen 7A
155 80 Nykvarn

Telefon 08-555 010 00

Akuta ärenden när kommunen har stängt
Södertörns larmbord, 08-721 23 13

 

Färdtjänst (lättläst)

Du som har en funktionsnedsättning och

har mycket stora svårigheter att åka med buss eller tåg,

kan ansöka om färdtjänst.

Din läkare skriver ett intyg om att du behöver färdtjänst.

Du ansöker om färdtjänst hos kommunens färdtjänsthandläggare.

Handläggaren gör en utredning åt Färdtjänstnämnden i Region Stockholm.

Det är sedan Region Stockholm som beslutar om färdtjänst.

Om du har frågor går det bra att kontakta färdtjänsthandläggaren i Nykvarns Kommun,

på telefonnummer 08-555 010 00.

Dela sidan
 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.