Besöksadress
Skälbyvägen 7 A
155 80 Nykvarn
Postadress:
Nykvarns kommun
Avfall
155 80 Nykvarn
Telefon 08-555 010 00
Kontaktperson
Johan Dahlberg, Avfallsansvarig
Avfallskundtjänsten
E-post avfall@nykvarn.se
Telefon 08-555 010 00
Telefontid kl. 8-12
måndag - fredag
Varje bebodd fastighet ska enligt renhållningsföreskrifterna ha ett renhållningsabonnemang. Flyttar du in i en nybyggd fastighet anmäler du din sophämtning på blanketten ”Anmälan om nytt abonnemang ”, under Blanketter och formulär.
Du som ny ägare till fastigheten fyller i dina uppgifter på samma blankett som säljaren säger upp sitt abonnemang på blanketten ”Ägarbyte” som finns under E-tjänster och blanketter i högerspalten. Det är viktigt att vi får in blanketten så fort som möjligt efter inflyttningsdatum/förvärvsdatum, annars kan vi inte skicka en flyttfaktura till den tidigare hyresgästen/ägaren.
När vi har fått in blanketten och registrerat dig som ägare, kommer du att få mer information från oss som rör din renhållning.
Till fastigheten ska det finnas ett passerkort till Återvinningscentralen som tidigare hyresgäst ska ha lämnat kvar. Om du saknar passerkort, kontakta din hyresvärd.
Om du inte flyttar till din nya fastighet direkt efter att du köpt den, ska du söka uppehåll i sophämtningen. Annars blir du debiterad för sophämtning trots att fastigheten inte använts. Blanketten ”Uppehåll i hämtning” hittar du under E-tjänster och blanketter i högerspalten.
På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.