Besöksadress
Skälbyvägen 7 A
155 80 Nykvarn
Postadress:
Nykvarns kommun
Avfall
155 80 Nykvarn
Telefon 08-555 010 00
Kontaktperson
Johan Dahlberg, Avfallsansvarig
Avfallskundtjänsten
E-post avfall@nykvarn.se
Telefon 08-555 010 00
Telefontid kl. 8-12
måndag - fredag
Inflyttning till ny fastighet
Varje bebodd fastighet ska enligt renhållningsföreskrifterna ha ett renhållningsabonnemang. Flyttar du in i en nybyggd fastighet anmäler du din sophämtning på blanketten ”Anmälan om nytt abonnemang ”, under E-tjänster och blanketter i högerspalten.
Flytta till/från befintlig fastighet (som redan har sophämtning)
Vid flytt till/från befintlig fastighet anmäls ägarbytet på blanketten ”Anmälan om ägarbyte” som finns under E-tjänster och blanketter i högerspalten. Det är viktigt att vi får in blanketten så fort som möjligt efter inflyttningsdatum/förvärvsdatum, annars kan vi inte skicka en flyttfaktura till den tidigare ägaren.
När vi har fått in blanketten och registrerat dig som ägare, kommer du att få mer information från oss som rör din renhållning.
Det är viktigt att vi så fort som möjligt får till oss att du ska flytta, annars fortsätter vi att debitera dig för sophämtning som du inte har nyttjat. På blanketten fyller både säljare och köpare i sina uppgifter. Nya ägaren har även möjlighet att fylla i önskat sopkärl om denne vill byta till annat än det som står på fastigheten. Byte av kärl i samband med flytt som anmäls på blanketten är kostnadsfri. Annars utgår en kostnad om 260 kr i samband med byte.
Enskilt avlopp
Du som har enskilt avlopp kanske bör tänka på att göra en tömning av din tank eller 3-kammarbrunn strax innan den nya ägaren ska ta över fastigheten.
På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.