Besöksadress
Centrumvägen 24 A
155 80 Nykvarn
Postadress:
Nykvarns kommun
Avfall
155 80 Nykvarn
Telefon 08-555 010 00
Kontaktperson
Johan Dahlberg, Avfallsansvarig
Avfallskundtjänsten
E-post avfall@nykvarn.se
Telefon 08-555 010 00
Telefontid kl. 8-12
måndag - fredag
Beställ besökskort
Som boende i Nykvarn har du avgiftsfri tillgång till återvinningscentralerna Tveta (utanför Järna) och Returen (Moraberg) via ditt sophämtningsabonnemang.
Körkortet öppnar bommen
För dig som bor/är skriven i Nykvarns kommun är det ditt körkort du använder för att öppna bommen till Tveta och Returen. När du drar körkortet i automaten registreras ditt besök på den folkbokföringsadress som du tillhör. Du har som tidigare 18 fria besök per år. Nästa besök av någon i familjen med samma folkbokföringsadress räknas av från samma pott, oavsett vems körkort i familjen som används.
Du som inte har körkort eller är fritidsboende behöver ansöka om ett nytt besökskort via formuläret nedan.
Passerkort för dig utan körkort eller fritidsboende:
Så här funkar det
* Kortet är personligt - den som ansöker om kortet blir registrerad för det.
* Familjen som är kopplad till den som är registrerad på kortet får låna det.
* Missbrukat kort kan återkallas. Detta gäller t ex om man använder det privata kortet vid företagsbesök.
* Kortet är laddat med 18 besök per år. Påfyllning vid årsskifte sker automatiskt.
* Tar de avgiftsfria besöken slut får man betala vid varje enskilt tillfälle enligt gällande taxa.
* Har du tappat bort ditt kort eller vill ha ett extra, beställ det här till en kostnad av 160 kr
* Ditt fordon får väga max 3,5 ton, motsvarande lätt lastbil, och ha en max last på 3 kubikmeter per besök.
Passerkort för företag:
Med ett besökskort blir det enklare för dig som företagare att passera och du får en smidigare debitering. För beställning av företagskort – besök Telge Återvinnings hemsida.
För att kunna hantera din beställning behöver vi hela ditt personnummer, inkl de fyra sista siffrorna.
Om fältet har en röd stjärna * måste du fylla i det för att beställningen ska kunna göras.
Information om dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation)
För att kunna handlägga din ansökan, anmälan eller beställning behöver vi spara och behandla dina personuppgifter.
Vi tillämpar vid var tid gällande lagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter gäller enligt laglig grund (Sveriges avfallsförordning och kommunens avfallsföreskrifter) Om personuppgifter inte lämnas eller är felaktiga kan ansökan inte godkännas. Dina fakturarelaterade uppgifter kommer att sparas och lagras i 7 år och övriga uppgifter enligt lag och kommunens dokumenthanteringsplan.
Vid handläggning av din ansökan kan dina personuppgifter behöva delas med andra myndigheter enligt den lag som gäller för ansökan. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag eller förordning.
Personuppgiftsansvarig är Kommunstyrelsen. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha information om hur vi behandlar dina personuppgifter, om du vill ta del av dina personuppgifter, begära rättelse eller invända mot behandling. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kommun@nykvarn.se.
Du når vårt dataskyddsombud på dataskyddsombud@nykvarn.se.
Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter, kan du kontakta datainspektionen. Mer information finns på deras hemsida.