Kontakta oss

Besöksadress

Centrumvägen 26
155 30 Nykvarn

Postadress:
Nykvarns kommun
Avfall
155 80 Nykvarn

Telefon  08-555 010 00

Kontaktperson

Johan Dahlberg, Avfallsansvarig

Elin Hammarström- Bjelkmark, Kundtjänstassistent

Telefon 08-555 010 00

Telefontid kl. 8-12 måndag - fredag

 

Aktuellt

Vi byter bank

Från och med 2019-10-01 byter Nykvarns kommun bank.

Detta innebär att vårt plusgiro kommer att försvinna och vi byter helt till bankgirot.

Betalar du via autogiro eller efaktura idag kommer detta inte att påverka dig. Fakturan dyker upp på din bank som innan och dragningar sker som vanligt.

Betalar du via papperfaktura kommer en bankgiroavi och det blir lika enkelt för dig att betala som tidigare.Tänk bara på att om du lagt upp ett register över betalningsmottagare behöver du ändra till vårt bankgironummer 5174-1999.

Lämna trädgårdsavfall

Lördagen den 12/10 samt Lördagen den 26/10 kan du lämna trädgårdsavfall vid gatukontoret, Norra stationsvägen 24,  kl.10-13.
Det finns personal på plats som kan hjälpa till ifall det behövs.

Miljöbilen

Fredagen den 18 oktober kl. 12-14 kan du lämna ditt miljöfarliga avfall till miljöbilen från Telge Återvinning som kommer att stå uppställd vid återvinningsstationen vid Lundavägen, bakom Ingo.

Till farligt avfall räknas allt avfall som har någon typ av varningssymbol på förpackningen. Det kan till exempel vara målarfärg, lim, nagellack och lösningsmedel. Mer information hittar du i början på den almanacka som vi skickat ut till alla hushåll samt här på hemsidanlänk till annan webbplats.

Latrinhämtning 2019

Hämtning sker vid sex olika tillfällen enligt turlista, för 2019 gäller följande veckor:

19, 23, 27, 31, 35 och 39.

Läs mer under "Latrinhämtning".öppnas i nytt fönster

Trädgårdsabonnemang

Alla som har ett trädgårdsabonnemang kommer att få hemskickat information under vecka 14.

I år börjar vi hämta ditt trädgårdsavfall vecka 16 och sista veckan blir vecka 44. Hämtningen sker på måndagar eller onsdagar, jämna veckor.


Nya öppettider för avfallskundtjänsten 2019


Från och med 1/1 2019 svarar vi dina kundspecifika frågor som rör fakturering,
abonnemang och beställningar:
Måndag – fredag: 08.00 – 12.00.

Har du frågor av mer allmän
karaktär kan vi hjälpa dig:
Måndag – torsdag: 08.00 – 17.00
Fredag: 08:00 - 15:00

Mejl hanteras och besvaras under kontorstid, 08.00 – 17.00 (15.00 fredagar)
Du kan bl a göra beställningar eller skicka frågor till avfall@nykvarn.se.

Särskilda telefontider för kundtjänsten

Följande dagar har kundtjänsten för avfallsfrågor ändrade öppettider: 

Tisdag 22/10 - öppet 8 - 9  och 11 - 12
Tisdag 29/10 - öppet 8 - 9.30
Tisdag 12/11 - öppet 8 - 10
Tisdag 19/11 - kundtjänsten stängd
Tisdag 26/11 - öppet 8 - 9  och 11 - 12

Soporna hämtas alla vardagar,

även om det är en röd dag. Ställ ut soptunnan en dag innan ordinarie hämtningsdag och låt den stå fram tills den har blivit tömd.

Fortsatt hämtning av Telge Återvinning och Foria

2016 handlade Nykvarn upp entreprenörer för hela avfallssektorn; sophämtning & behandling, tillgång till ÅVC, slamsugning & behandling samt olika specialuppdrag. Resultatet blev att vi har kända samarbetspartners; Telge Återvinning för sophämtning och avfallsbehandling samt Foria för slamsugning.

Återvinningscentral i Nykvarn

Under 2016 har samhällsbyggnadsavdelningen utrett en återvinningscentral för Nykvarn. Förslaget är en modern central på Solfångartomten i centrala Nykvarn. Innan ärendet kan avgöras ska driftskostnaden utredas ytterligare.

Dela sidan

Sidfot med kontaktuppgifter och allmän webbplatsinformation

Kontakta oss

Nykvarns kommun

Telefon: 08-555 010 00

Fax: 08-555 014 99

E-post: kommun@nykvarn.se

Organisationsnummer: 212000-2999

Besöksadress: Centrumvägen 26

Postadress: 155 80 Nykvarn

 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.