Kontakta oss

Besöksadress

Skälbyvägen 7 A
155 80 Nykvarn

Postadress:
Nykvarns kommun
Avfall
155 80 Nykvarn

Telefon  08-555 010 00

Kontaktperson

Johan Dahlberg, Avfallsansvarig

Avfalls kundtjänsten

Telefon 08-555 010 00

Telefontid kl. 8-12
måndag - fredag


Avfall och återvinning

Sophämtning utförs av den entreprenör som upphandlats av kommunen. I Nykvarn är det för närvarande Telge Återvinning som står för sophämtning och behandling. Om du har några frågor kan du vända dig till kundtjänsten vid Nykvarns kommun.


Frågor gällande avfallshantering och återvinning besvaras av Nykvarns kommuns servicecenter.

Faktura-, abonnemangs-, och beställningsfrågor


Vi svarar på dina kundspecifika frågor som rör fakturering,
abonnemang och beställningar:
Måndag – fredag: 08.00 – 12.00.

Har du frågor av mer allmän
karaktär kan vi hjälpa dig:
Måndag – torsdag: 08.00 – 17.00
Fredag: 08:00 - 15:00

Du kan även bl a göra beställningar eller skicka frågor till avfall@nykvarn.se.

Exempel på frågor som besvaras under telefontiden:

- Sophämtning: Vad har jag för sopkärl? Hur ofta faktureras jag? Vad har jag för hämtfrekvens?- Slamsugning: Vilket tömningsintervall ligger jag på? När blev det tömt senast? Har jag tank eller slambrunn?
- Varför har inte mina sopor blivit hämtade?
- Vilken hämtdag har jag?
- Extra sophämtning
- Slamtömning
- Grovsophämtning vid fastighet

Viktiga telefonnummer:

Servicecenter: 08-555 010 00
Akut slamtömning: 070-655 50 75 (efter kontorstid, helger och helgdagar)
Anmälan om fulla återvinningsstationer: 0200-88 03 11

Särskilda telefontider för kundtjänsten

Följande dagar har kundtjänsten för avfallsfrågor ändrade öppettider: 



Dela sidan
 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.