26 november 2018 16:00

Ansök om färdtjänst i god tid

Behöver du eller någon i din närhet ansöka om färdtjänst? För att vi på kommunen ska hinna handlägga ditt ärende före jul måste vi ha din kompletta ansökan senast den 3 december.

Färdtjänstnämnden på Trafikförvaltningen i Stockholm tar beslut om du får färdtjänst. De har en hög arbetsbelastning och handläggningstiden där är cirka en månad.

För att din ansökan ska vara komplett behöver vi läkarintyg, ansökan, foto, samt göra en utredning av dina behov.

Har du redan färdtjänst? Håll koll på när ditt beslut löper ut och ansök om nytt i god tid.

Läs mer om hur ansökningsprocessen går till via länken.

Senast uppdaterad: 26 november 2018 16:17

Dela sidan

Sidfot med kontaktuppgifter och allmän webbplatsinformation

Kontakta oss

Nykvarns kommun

Telefon: 08-555 010 00

Fax: 08-555 014 99

E-post: kommun@nykvarn.se

Organisationsnummer: 212000-2999

Besöksadress: Centrumvägen 26

Postadress: 155 80 Nykvarn

 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.