Nyhet 10 september 2019 13:53

Ny bank för dig med resebidrag och inackorderingstillägg

Är du beviljad resebidrag eller inackorderingstillägg? Då måste du senast den 1 oktober göra en kontoanmälan när kommunen byter bank.

Den 1 oktober 2019 byter Nykvarns kommun bank från Nordea till Swedbank. Du som har resebidrag eller inackorderingstillägg måste därför göra en kontoanmälan hos Swedbank för att du ska kunna få din utbetalning från och med oktober. Du ska alltså berätta för Swedbank vilket bankkonto och vilken bank du vill att pengarna ska utbetalas till. Du måste anmäla konto, oavsett vilken bank du har. Om du redan får din utbetalning till Swedbank måste du alltså anmäla detta ändå.

För vårdnadshavare och myndig elev, som står som betalningsmottagare, görs detta på Swedbanks hemsida under kontoregisterlänk till annan webbplats. Du behöver ett bank-id för att kunna göra din anmälan. Om du inte har något bank-id får du gå till ett av Swedbanks kontor.

Du måste göra din anmälan senast den 1 oktober.

Om du har frågor angående detta, vänd dig till  Nykvarns kommun, Kundcenter
på telefon 08-555 010 00

Senast uppdaterad: 12 september 2019 13:18

Dela sidan

Sidfot med kontaktuppgifter och allmän webbplatsinformation

Kontakta oss

Nykvarns kommun

Telefon: 08-555 010 00

Fax: 08-555 014 99

E-post: kommun@nykvarn.se

Organisationsnummer: 212000-2999

Besöksadress: Centrumvägen 26

Postadress: 155 80 Nykvarn

 

På nykvarn.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.